sobota, 16 listopada 2013

Australijskie rejestracje samochodowe



Od samego początku pobytu w Australii mój wzrok przyciągnęły tablice rejestracyjne na samochodach. Wiele z nich oprócz numerów znamionowych ma ponadto interesujące slogany, niektóre nawet są z obrazkami. Jak zauważyłam podczas moich australijskich podróży, nie wszędzie pojawiają się wspomniane slogany - nie ma ich w New Soth Wales (kiedyś mieli napisane ‘the first state’ , dziś trudno spotkać auta, które jeszcze mają takie rejestracje, uchodzą one tutaj za ‘historyczne’), nie ma już w Australian Capital Territory, czy w South Australia. Za to tam, gdzie one są, można zobaczyć naprawdę ciekawe, bowiem inwencja w reklamowaniu danego stanu jest nieograniczona. Już po samej lekturze tablic rejestracyjnych możemy sobie wyobrazić, co dane nam będzie przeżyć i zobaczyć na tym terytorium.


‘Queensland – sunshine state’ – no i nic jak tylko prawda, słońce, plaże, no po prostu surferski raj. Ale zdarzają się też zagadki jak w przypadku stanu Queensland: ‘Queensland – the smart state’ daje mocno do myślenia, długo się zastanawiałam o co chodzi, biorąc pod uwagę fakt, że Australiczycy jakkolwiek by ich nie określać i generalizować, to na pewno ‘smart’ nie będzie określeniem z pierwszej dziesiątki przymiotników, a już na pewno nie będzie się odnosić do mieszkańców Queensland. Ale z drugiej strony rzecz ujmując, być może jest więcej mądrości w napisie na tablicy rejestracyjnej niż wydawać by się mogło na pierwszy rzut oka. Wyluzowane Queensland, gdzie najbardziej typowym spędzaniem czasu jest picie piwa na plaży, opalanie się, surfowanie i grillowanie może w pewnych okresach życia uchodzić za ‘smart style life’…i na tym poprzestańmy ;)



‘Tasmania – your natural state’ lub 'Tasmania - explore the possibilities' jest określana wyjątkowo trafnie bo są tam prawie same Parki Narodowe, jest co zwiedzać i niemal namacalnie chłonąć naturę. ‘Victoria – the place to be’ jest też wyjątkowo celnym określeniem – przyznam, że po pobycie w Melbourne wiem, że jest to jedno z ‘tych’ miejsc, gdzie naprawdę warto żyć (choć wielu mogłoby narzekać na mniej przyjazny klimat).





‘Northen Territory – Outback Australia’ – gdy tak rozmyślałam na temat lakoniczności tego sloganu dotarło do mnie w końcu - co oni tam mogli innego napisać, skoro prócz pustyni i upału to tam zbyt wiele nie ma… po prostu wielkie Outback. I tyle. Szkoda, ze w Polsce nie ma takich tablic. Zawsze by to była jakaś rozrywka popatrzeć na slogany stojąc kolejne godziny w korku. "Chorzów Zdrój - powietrze świeże, tylko trzeba je dobrze pogryźć", "Kielce - Outback Poland" czy "Opole - zawsze piastowskie".

17 komentarzy:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie miałam okazji być w tym miejscu, ale faktycznie bez zarejestrowania samochodu raczej nigdzie nie będziemy mogli się poruszać. Ja również po zapoznaniu się z wpisem https://kioskpolis.pl/sprzedaz-samochodu-formalnosci-2020/#kotwica2 wiem dokładnie, że sprzedaż samochodu w tym roku również wymaga wypełnienia niektórych formalności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również niestety nie miałam okazji tam nigdy być i muszę przyznać, że marzy mi się tak daleki wyjazd. Jestem przekonana, że gdy sporo podróżujemy samochodem to na pewno fajnie jest co nieco wiedzieć gdyby nam przytrafiła się awaria. Polecam każdemu lekturę https://ibielany.pl/artykul/holowanie-pojazdu--na/1115200 gdzie opisano co zrobić w przypadku holowania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam nigdy okazji być w tym kraju, ale całkowicie na ten moment wystarcza mi kwestia posiadania auta i jeżdżenia nim po Polsce. Jestem zdania, że warto jest zawsze mieć przy sobie numer do pomocy drogowej https://www.pomocdrogowa.wwarszawie.pl/ gdyż nie wiemy kiedy będzie okazja z niego skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie jeśli już mówimy o pomocy drogowej to ja również całkiem niedawno miałam okazję skorzystać z ich usług. Moje auto nagle stanęło i na szczęście miałam kontakt do http://www.pomocdrogowapoznan.pl/ więc bardzo szybko mi pomogli z tym samochodem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również nigdy takich tablic nie widziałam na żywo i w sumie na ten moment to najbardziej zależy mi na tym, aby bezpiecznie jeździć po naszym kraju. Wiem, że jak coś to za każdym razem pomoc drogowa https://pomocdrogowa.i-wroclaw.pl/ jest w stanie mi pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno samo posiadanie samochodu jest rzeczą ważną, ale faktycznie czasami może nam się on zepsuć. Ja również już nie raz miałem okazję skorzystać z usług pomocy drogowej https://kuta-autoserwis.pl/ i teraz już wiem, że było warto.

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto jest na pewno wiedzieć to, że właśnie gdy chodzi o posiadanie auta to również musimy zdawać sobie sprawę z tego, że niestety ale może ono nam odmówić dalszej jazdy. Właśnie dlatego ja za każdym razem jak coś to dzwonię po pomoc drogową https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ i wiem, że oni mnie uratują z takich opresji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie w głównej mierze liczy się to, aby właśnie przede wszystkim mój samochód zawiózł mnie tam gdzie chcę. W momencie nagłego zepsucia się to wtedy dzwonię po pomoc drogową http://pomocdrogowa.lowicz.pl/ która zawsze zjawia się błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedy jeszcze chodzi o samą kwestię motoryzacji to wiem doskonale, że całkiem ważną sprawą jest abyśmy wiedzieli w którym warsztacie blacharsko-lakierniczym nasze auto naprawiać. Ja sama korzystam z usług https://autowacholc.pl/ i to jest zdecydowanie bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przede wszystkim bardzo ważną opcją jest także to aby właśnie wiedzieć jak sprawnie i zarazem szybko sprzedamy nasz pojazd. Myślę, że bardzo dobrym rozwiązaniem jest właśnie skorzystanie z opcji skupu aut https://kasacja-warszawa.pl/skup-aut/ i zachęcam każdego do takich działań.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie także sprawność mojego auta jest bardzo ważna i chcę jeszcze powiedzieć, że właśnie fajnie jest mieć wiedzę do kogo dzwonić jak ono w trasie ulegnie awarii. Z tego co mi wiadomo to właśnie pomoc drogowa https://wawa-hol.pl/ jest na pewno godna polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli chodzi o samochód dla firmy to faktycznie warto pomyśleć w kategoriach samochodu dostawczego. W takiej sytuacji przydatna może się okazać także zabudowa dostawczaka: https://www.ddzabudowy.pl/oferta/ . Warto pomyśleć o wykonaniu takiej instalacji w aucie firmowym.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mając do czynienia z awarią samochodu w mniej dostępnej lokalizacji, byłem zaskoczony, jak szybko i skutecznie https://zakrzewski-holowanie.pl/ poradził sobie z moim problemem. Ich zespół nie tylko szybko zlokalizował moją pozycję, ale także zapewnił profesjonalną i skuteczną pomoc, dzięki której mogłem bezpiecznie dotrzeć do celu. Ich zaangażowanie w dostarczanie wysokiej jakości usług jest godne podziwu. Jestem bardzo zadowolony z ich pomocy i polecam ich każdemu, kto potrzebuje niezawodnej pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń
  17. Awaria samochodu w nieznanej mi okolicy była dla mnie dużym stresem. Jednak dzięki wsparciu z https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/, nie musiałem długo czekać na pomoc. Ekipa była na miejscu bardzo szybko, a ich usługi były na najwyższym poziomie. Jestem wdzięczny za ich pomoc i gorąco polecam ich każdemu, kto potrzebuje szybkiej pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń